Lista produktów producenta: Fruit of the loom - co to za firma?

Czy znasz markę Fruit of the loom?


Czy kojarzysz ich logo? Czy obił Ci się o uszy zwrot owocowe koszulki? Może nie, bo tak naprawdę nie interesuje Nas na co dzień historia firmy a raczej jej produkty. Nie przeszłość, ale teraźniejszość jest dla Nas ważna. I to jest w porządku.


Bawełna jest i była potęgą światowego handlu. Jaką rolę w niej gra marka Fruit of the loom. Tutaj kilka słów o początkach.


Czy to było słoneczne popołudnie, a może pochmurny poranek gdy w głowach dwóch braci wyklarował się pomysł na biznes. Zapewne nie odbyło się to wszystko jednego dnia, lecz był to pewien proces i to długotrwały. Działo się to wszystko w 1851 roku na wyspie Rhode Island w Nowej Anglii. Robert Knight i Benjamin Knight poprowadzili największą manufakturę włókienniczą pod nazwą B.B. & R. Knight, a swoją odzież sportową sprzedawali posługując się marką Pro Player.


Skąd owoce w logo marki?


Firma nie powstaje w puste, a prowadzący ją ludzie mają zazwyczaj jakichś przyjaciół, którzy mniej lub bardziej ich wspierają.


Pewnego razu Robert Knight odwiedził swojego przyjaciela Rufusa Skeela, właściciela sklepu w miejscowości Province, który sprzedawał tkaniny od Knighta. Jego córka malowała piękne obrazy owoców, które nanosiła na kawałki materiału. Najbardziej urodziwe okazały się te wizerunkami jabłek. Robertowi spodobały się te małe dzieła, a słowo owoc skojarzył z biblijnym "owocem łona" (dzieckiem). Na tyle te dziecięce obrazy przypadły do gustu Robertowi, że postanowił uczynić z nich logo swojej marki "fruit of the loom". Fruit, czyli owoc, "loom" natomiast to krosno, które służy do tkania.


Logo tej marki zostało zarejestrowane 20 lat później, czyli 1971 roku, na rok po tym jak Kongres przejął prawa do znaków towarowych. Znak marki Fruit of the loom został zapisany pod numerem 418, co znaczy, że jest jedną z najstarszych zarejestrowanych w Stanach Zjednoczonych.


Marka ma już ponad 160 lat i naturalne jest, że założycieli nie ma już na świecie. Dzięki prężnemu rozwojowi mogła przetrwać do dziś. Historia marki przez lata rozwija się dynamicznie i przechodzi pod różne zarządy.


Problemy w zarządzie


Od lat 90 XX wieku nastąpiło zmniejszenie amerykańskiego rynku tekstylnego i marka Fruit of the loom, również odczuła pewne problemy z tym związane. Pomimo ciągłego wzrostu sprzedaży zaciągnięte wcześniej zadłużenie powodowało ogólną stratę przedsiębiorstwa i w roku 1999 firma stanęła na progu bankructwa.


Nowe władze


W 2002 roku marka została odkupiona przez Berkshire Hathaway Corporation kontrolowaną przez inwestora Warrena Buffetta co uratowało markę.


Obecnie markę Fruit of the loom obsługuje 32 400 pracowników, co świadczy o wielkości tej marki. Jej popularności dotarła do każdego zakątka świata.


Fruit of the loom - co to za firma?


Profil marki jest wierny swoim pierwszym założeniom i wciąż oferuje doskonałej jakości bieliznę męską, damską i dziecięcą. W skład asortymentu wchodzą: koszulki, bluzy, polary, bieliznę osobistą i skarpetki. Wszystkie produkty są przeznaczone pod nadruk. Odzież służy działalności w sferze prywatnej (do szkoły, pracy, dla relaksu , do uprawiana sportu) oraz biznesowej np. przy promocji imprez masowych lub mniejszych eventów, a także do znakowania firm , zespołów sportowych oraz pojedynczych zamówień.


Marka dzieli swoje produkty pod względem gramatury bawełny i mamy modele Screen Stars (Original); Valueweight, Sofspun, Heavy, Premium oraz Ringspun premium.

Sortuj wg
Pokazuje 1 - 12 z 524 elementów